Český telekomunikační úřad provedl kontrolu týkající se toho, zda operátoři správně informují o ceně volání na informační linku 1221, která je provozována Ministerstvem zdravotnictví České republiky. Je k dispozici každý den od 8 do 19 hod.
V dané souvislosti je v prvé řadě nutné uvést, že číslo 1221 není číslem, na které by dle vyhlášky o číslovacích plánech sítí a služeb elektronických komunikací mělo být volání bezplatné a ČTÚ tudíž nemá kompetenci poskytovatelům uložit povinnost, aby volání na toto telefonní číslo neúčtovali.
Nicméně poskytovatelé, ať už volání na tuto linku zpoplatňují či nikoli, jsou povinni cenu volání, i kdyby byla nulová, tedy zdarma, uvést ve svých smlouvách.
ČTÚ prověřil smluvní podmínky více než 100 poskytovatelů telefonních služeb a u 20 z nich zjistil nedostatky spočívající v neuvedení ceny volání na tuto linku. Operátoři tyto nedostatky postupně napravují.
Zákazník se může v případě, že by mu bylo volání na linku 1221 účtováno způsobem, který není v ceníku uveden, obrátit na poskytovatele s reklamací a případně pak na Český telekomunikační úřad s návrhem na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
Článek ze dne 9. července 2021 - pátek
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích
Nevyžádané marketingové hovory
Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221
Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem
Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením
Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství
Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění
Blokace nepovolených internetových her
Srovnávací nástroj cen a kvality služeb
Sankce za nedodržení úpravy smluv přístupu k internetu
ČTÚ spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb
Jak mít dokonalý přehled o vyúčtování operátora
Pozor na zavádějící obchodní označení 5G
Výsledky kontroly smluv operátorů ke službě přístupu k internetu
Hlavní úkoly a priority ČTÚ v roce 2021
Kmitočty z aukce 5G byly přiděleny vítězným operátorům
Rychlost připojení k internetu musí být nově součástí smluvních podmínek
ČTÚ zahajuje sběr dat pro srovnávací nástroj