logo Sony Ericsson

Finanční výsledky společnosti Sony Ericsson za první čtvrtletí 2008

Klíčové ukazatele v prvním čtvrtletí 2008 - meziroční nárůst počtu dodaných přístrojů o 2 %, zisk před zdaněním u horní hranice zveřejněných předpokladů, pokračující investice do výzkumu a vývoje pro rozšíření portfolia a trhů, XPERIA™ - nová značka v portfoliu.

V prvním čtvrtletí bylo dodáno 22,3 milionů přístrojů, což představuje nárůst o 2 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku a odpovídá předběžným výsledkům oznámeným 19. března.

Tržby dosáhly výše 2702 milionů EUR a meziročně tak poklesly o 8 % kvůli pomalejšímu růstu trhu v segmentu přístrojů střední a vyšší třídy, kde má společnost Sony Ericsson silnou pozici.

Hrubá marže byla ve srovnání s prvním čtvrtletím 2007 o jeden procentní bod nižší. Zisk před zdaněním činil ve sledovaném čtvrtletí 193 milionů EUR a leží tak u horní hranice jeho předpokládané výše, která podle předběžných výsledků z března měla být v rozpětí mezi 150 a 200 miliony EUR. V meziročním srovnání tak poklesl o 47 % – důvodem jsou vyšší investice do výzkumu a vývoje ve sledovaném období a výborné výsledky v prvním čtvrtletí předcházejícího roku. Čistý zisk pak dosáhl výše 133 milionů EUR.

"Společnost Sony Ericsson pokračuje v investicích do rozšiřování svého produktového portfolia tak, aby dokázala oslovit větší množství zákazníků jak na nových, tak etablovaných trzích," řekl Dick Komiyama, prezident společnosti Sony Ericsson. "Naše produkty představené během prvního čtvrtletí byly velmi dobře přijaty a předpokládáme tak jejich pozitivní efekt v druhém pololetí tohoto roku."

V prvním čtvrtletí společnost Sony Ericsson představila novou značku ve svém portfoliu – XPERIA™. Ta symbolizuje spojení dvou neustále sílících zájmů uživatelů – internetové komunikace a multimediální zábavy. Prvním představitelem této značky se stal model X1, který bude na trh uveden v druhém pololetí. Společnost představila i velké množství dalších telefonů v souladu s cílem oslovit větší množství zákazníků. Mezi nově oznámené telefony patří nové Walkman® mobily a přístroje podporující rychlé datové přenosy HSDPA, jako například modely W980i, W760i a Z770i. Řadu Cyber-shot™ pak rozšířily modely C702 a C902.

Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) v prvním čtvrtletí v porovnání s předchozím obdobím i meziročně poklesla díky nižším prodejům přístrojů střední a vyšší třídy na klíčových trzích. Společnost Sony Ericsson předpokládá, že globální tržní podíl ve čtvrtletí poklesl o jeden procentní bod na přibližně 8 %.

Společnost Sony Ericsson v prvním čtvrtletí vyplatila dividendy svým mateřským společnostem ve výši 470 milionů EUR. Dividendy budou tento rok vyplaceny ještě jednou.

Sony Ericsson odhaduje, že celosvětový trh mobilních telefonů poroste v roce 2008 o přibližně 10 % ve srovnání s více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007. Velký podíl na tomto růstu se předpokládá u rozvíjejících se trhů.

Článek Sony Ericsson ze dne čtvrtek 24. dubna 2008

Další články od Sony Ericsson

SmartPhone Xperia P nejlepší v testech TESTfactory

Xperia go: stylový, vodovzdorný a odolný SmartPhone

Smartphone Xperia active: odolný telefon pro záchranáře Horské služby

Pro Evolution Soccer 2012 exkluzivně pro Sony Ericsson Xperia PLAY

Sleepy Jack: arkádová hra pro Sony Ericsson Xperia PLAY

Xperia arc S: nový chytrý telefon od Sony Ericsson

Aktualizace platformy Android Gignerbread pro SmartPhone Xperia

Sony Ericsson Live s Walkman: nový SmartPhone z řady hudebních telefonů

Telefony Sony Ericsson Mix Walkman a txt pro se představily na Facebooku

Nové modely SmartPhone Xperia s větší podporou provázanosti na Facebook

First 10: soutěž Sony Ericsson o deset SmartPhonů Xperia PLAY

Sony Ericsson Xperia PLAY: první SmartPhone s certifikací PlayStation

Sony Ericsson Xperia pro a Xperia neo: nové modely smartphony s operačním systémem Android

Xperia arc: tenký smartphone s jedinečnou technologií Sony

Sony Ericsson WTA tour na síti foursquare

Sony Ericsson LiveView: mini displej s funkcemi dálkového ovládání

Sony Ericsson Elm je podle O2 nejšetrnější mobil k životnímu prostředí

Sony Ericsson spustí celosvětový marketingový program

Sony Ericsson Xperia X10 mini získal ocenění Evropský mobilní telefon pro rok 2010-2011

Battle Fingers, soutěž o nejlepšího tanečníka prstů na světě

Sony Ericsson Cedar s rychlým připojením 3G HSDPA

První čistě dotykový Walkman mobil Sony Ericsson Yendo

Nový Sony Ericsson Xperia X8 pro více zábavy

Extra příslušenství od Sony Ericsson

Sony Ericsson je pro omezení využití nebezpečných látek při výrobě spotřební elektroniky

Sony Ericsson Zylo Walkman a Spiro Walkman, dva nové modely walkman telefonů

Sony Ericsson Xperia X10 mini a Xperia X10 mini pro

Sony Ericsson Vivaz

Sony Ericsson na Facebook, Twitter, YouTube a Picasa

Sony Ericsson Aspen s Windows Mobile, svědomitý partner pro byznys

Sony Ericsson Vivaz

Elm a Hazel, nové telefony Sony Ericsson z ekologické řady GreenHeart

Sony Ericsson XPERIA X10

Sony Ericsson inovuje svou značku v další fázi transformace firmy

Sony Ericsson XPERIA X2

Jalou, nový výkonný telefon s netradičním módním designem od Sony Ericsson

Sony Ericsson MINE

Sony Ericsson T715

C901 GreenHeart, ekologicky šetrný telefon

Nové portfolio GreenHeart od Sony Ericsson pro snižování emisí CO2

Sony Ericsson Aino

Sony Ericsson Satio

Sony Ericsson Yari

Se Sony Ericsson W705 se Facebook stává přímou součástí mobilních telefonů

Sony Ericsson S312, snadné nahrávání nevšedních okamžiků

Sony Ericsson W205, cenově dostupný Walkman mobil

Sony Ericsson W995

Sony Ericsson představuje koncept mobilů pro neomezenou zábavu

Automobilová handsfree sada Sony Ericsson AB900

Sony Ericsson W395