logo CISCO SYSTEMS (Czech Republic) s.r.o.

Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách

Podle studie Cisco AppDynamics od počátku roku 2020 začali spotřebitelé náhle být zcela závislí na digitálních službách - současně s tím rostou i požadavky na jejich kvalitu. Tím se změnil způsob, jakým vstupují do interakce s firmami, pořizují zboží, konzumují služby a rozhodují o nakupování.

Celosvětová studie App Attention Index 2021 zkoumala digitální chování více než 13000 spotřebitelů. Odhalila také, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací a automaticky z toho viní samotnou aplikaci nebo jejího poskytovatele, bez ohledu na to, v čem problém skutečně spočívá.

Autoři studie zdůrazňují, že kvůli zvýšené závislosti na digitálních službách a míře jejich užívání 76% spotřebitelů tvrdí, že jejich očekávání ohledně kvality digitálních služeb od začátku roku 2020 vzrostlo.

Pro poskytovatele je znepokojující zjištění, že v případě nesplněných očekávání 60% spotřebitelů automaticky obviní aplikaci a jejího poskytovatele bez ohledu na skutečnou příčinu problému. Ta může spočívat v samotné aplikaci, např. pomalém načítání stránek, výpadcích či bezpečnostních nedostatcích, nebo ve vnějších faktorech, jako je připojení k internetu, pomalé platební brány nebo technické problémy se službami třetích stran.

Spotřebitel však příčiny nerozlišuje a svaluje odpovědnost výhradně na poskytovatele.

Loajalitu zákazníků ovlivňuje uživatelská zkušenost

Spotřebitelé nyní potřebují aplikace a digitální služby nejen ke každodennímu fungování, ale častěji také k sociálním interakcím při absenci tradičních způsobů osobní komunikace.

Průzkum ukázal, že se pro většinu spotřebitelů (85%) staly digitální služby nezbytnou součástí každodenního života, přičemž 84% dotázaných uvedlo, že jim tyto služby pomohly lépe přečkat pandemii.

Spotřebitelé jsou nyní loajální k poskytovatelům podle toho, jak výrazně během pandemie investovali do digitálních služeb.

Uživatelská zkušenost rozhoduje

61% spotřebitelů nyní tvrdí, že jejich očekávání ohledně digitálních služeb se navždy změnilo a že již nebudou tolerovat chabý výkon.

Průzkum dále zjistil, že se 72% spotřebitelů domnívá, že je odpovědností poskytovatele zajistit, aby digitální služba fungovala bezchybně, a více než polovina dotázaných (57%) tvrdí, že poskytovatelé mají jen jeden pokus na to, aby jim nabídli pozitivní digitální zkušenost, jinak přejdou ke konkurenci.

73% spotřebitelů uvádí, že i poté, co se život vrátí k normálu, budou nadále využívat digitální služby, na které spoléhali během pandemie. To znamená, že tlak na informatiky, aby se vypořádali s komplexitou moderních architektur a zajistili bezvadnou digitální zkušenost, nijak nepoleví.

Cílem společnosti Cisco AppDynamics je pomáhat informatikům tyto nároky na zajištění kondice a výkonnosti technologií zvládnout a poskytovat uživatelům dokonalou celkovou zkušenost s aplikacemi.

Další články k tématům - digitální služby - pandemie - průzkum - spotřebitel - studie

Článek CISCO SYSTEMS (Czech Republic) s.r.o. ze dne čtvrtek 2. září 2021

Další články od CISCO SYSTEMS (Czech Republic) s.r.o.

Obrana firem proti moderním kybernetickým hrozbám je většinou nedostatečná

Obavy firem z používání generativní umělé inteligence

AI technologické trendy roku 2024 podle Cisco

Důležité faktory pro kybernetickou bezpečnost firmy

Inovativní technologie WaitTime pomáhá fotbalovým fanouškům

Technologické IT trendy roku 2023

Ochrana dat a zákaznická spokojenost představují spojené nádoby

Slabá technická podpora pro hybridní práci vzdálených pracovníků

Cisco videokonference s certifikací pro Microsoft Teams

Bezpečnostní rizika sdílení informací o dětech na sociálních sítích

Online kriminalita nabízí výdělek s menším rizikem než pouliční zločin

Inovace ekosystému Webex posilují flexibilitu hybridní práce

Nepodceňujte o dovolené kybernetická rizika na internetu

Globální bezpečnostní platforma Cisco Security Cloud

Koncept prediktivních sítí předchází problémům a zlepšuje uživatelské prostředí

Řízení autonomní dopravy s pomocí mobilní sítě

Platební model Green Pay pro IT

Cisco inovace pro hybridní cloud

Jak zůstat v prostředí webu 3.0 v bezpečí

Nejčastější bezpečnostní problémy metaverza

Privátní 5G síť jako služba

Technologické trendy hybridní spolupráce

Studie kvality a dostupnosti internetového připojení

Cisco představuje inovace v oblasti bezdrátových sítí a síťového přístupu

Jak na bezpečný pohyb na internetu

Průzkum Cisco odhaluje zastaralé bezpečnostní technologie firem

Budoucnost inovací a podnikání je spojena s maximálním využitím dat

Metaverzum jako ráj kyberzločinu

Multifaktorová autentizace a biometrie pro přihlašování bez hesel

Jak na bezpečné online vánoční nákupy

Lepší přístup k portfoliu Cisco řešení

Globální index hybridní práce pro HR a technologie

Lidé aktivně sledují ochranu svého soukromí a osobních dat

Klíčové trendy v ohrožení sítí

Neduhy firemních WiFi sítí jsou příležitostí pro hackery

Asynchronní videokomunikace Vidcast

Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách

Závislost ekonomiky na internetu vyžaduje bezpečný, rychlý a spolehlivý přístup pro každého

Nejčastější bezpečnostní rizika při práci na dálku

Inovace hybrídního cloudu Cisco pomáhají urychlit digitální transformaci firem

Cisco Networking Academy na FIT ČVUT

Infrastrukturu pro přenosy NBC z LOH v Londýně zajistí Cisco

Girls in ICT Day 2012

Václav Plevka: český student ve finále inovační soutěže NASA a špiček ze Silicon Valley

BOYD: koncept využívání soukromých zařízení pro přístup k firemním datům

Nový systém TelePresence TX9000 a další inovace Cisco

Evropský týden IT dovedností

Přenos dat při 100gigabitové rychlosti na vzdálenost 3000 km bez nutnosti regenerace signálu

Cisco Expo 2012: zaměřeno na síťové technologie a služby

Inovace platformy Cisco UCS zefektivní provoz datových center