logo

Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách

Podle studie Cisco AppDynamics od počátku roku 2020 začali spotřebitelé náhle být zcela závislí na digitálních službách - současně s tím rostou i požadavky na jejich kvalitu. Tím se změnil způsob, jakým vstupují do interakce s firmami, pořizují zboží, konzumují služby a rozhodují o nakupování.

Celosvětová studie App Attention Index 2021 zkoumala digitální chování více než 13000 spotřebitelů. Odhalila také, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací a automaticky z toho viní samotnou aplikaci nebo jejího poskytovatele, bez ohledu na to, v čem problém skutečně spočívá.

Autoři studie zdůrazňují, že kvůli zvýšené závislosti na digitálních službách a míře jejich užívání 76% spotřebitelů tvrdí, že jejich očekávání ohledně kvality digitálních služeb od začátku roku 2020 vzrostlo.

Pro poskytovatele je znepokojující zjištění, že v případě nesplněných očekávání 60% spotřebitelů automaticky obviní aplikaci a jejího poskytovatele bez ohledu na skutečnou příčinu problému. Ta může spočívat v samotné aplikaci, např. pomalém načítání stránek, výpadcích či bezpečnostních nedostatcích, nebo ve vnějších faktorech, jako je připojení k internetu, pomalé platební brány nebo technické problémy se službami třetích stran.

Spotřebitel však příčiny nerozlišuje a svaluje odpovědnost výhradně na poskytovatele.

Loajalitu zákazníků ovlivňuje uživatelská zkušenost

Spotřebitelé nyní potřebují aplikace a digitální služby nejen ke každodennímu fungování, ale častěji také k sociálním interakcím při absenci tradičních způsobů osobní komunikace.

Průzkum ukázal, že se pro většinu spotřebitelů (85%) staly digitální služby nezbytnou součástí každodenního života, přičemž 84% dotázaných uvedlo, že jim tyto služby pomohly lépe přečkat pandemii.

Spotřebitelé jsou nyní loajální k poskytovatelům podle toho, jak výrazně během pandemie investovali do digitálních služeb.

Uživatelská zkušenost rozhoduje

61% spotřebitelů nyní tvrdí, že jejich očekávání ohledně digitálních služeb se navždy změnilo a že již nebudou tolerovat chabý výkon.

Průzkum dále zjistil, že se 72% spotřebitelů domnívá, že je odpovědností poskytovatele zajistit, aby digitální služba fungovala bezchybně, a více než polovina dotázaných (57%) tvrdí, že poskytovatelé mají jen jeden pokus na to, aby jim nabídli pozitivní digitální zkušenost, jinak přejdou ke konkurenci.

73% spotřebitelů uvádí, že i poté, co se život vrátí k normálu, budou nadále využívat digitální služby, na které spoléhali během pandemie. To znamená, že tlak na informatiky, aby se vypořádali s komplexitou moderních architektur a zajistili bezvadnou digitální zkušenost, nijak nepoleví.

Cílem společnosti Cisco AppDynamics je pomáhat informatikům tyto nároky na zajištění kondice a výkonnosti technologií zvládnout a poskytovat uživatelům dokonalou celkovou zkušenost s aplikacemi.

Další články k tématům - digitální služby - pandemie - průzkum - spotřebitel - studie

Článek ze dne 2. září 2021 - čtvrtek

Další články od CISCO SYSTEMS (Czech Republic) s.r.o.

Ochrana dat a zákaznická spokojenost představují spojené nádoby

Slabá technická podpora pro hybridní práci vzdálených pracovníků

Cisco videokonference s certifikací pro Microsoft Teams

Bezpečnostní rizika sdílení informací o dětech na sociálních sítích

Online kriminalita nabízí výdělek s menším rizikem než pouliční zločin

Inovace ekosystému Webex posilují flexibilitu hybridní práce

Nepodceňujte o dovolené kybernetická rizika na internetu

Globální bezpečnostní platforma Cisco Security Cloud

Koncept prediktivních sítí předchází problémům a zlepšuje uživatelské prostředí

Řízení autonomní dopravy s pomocí mobilní sítě

Platební model Green Pay pro IT

Cisco inovace pro hybridní cloud

Jak zůstat v prostředí webu 3.0 v bezpečí

Nejčastější bezpečnostní problémy metaverza

Privátní 5G síť jako služba

Technologické trendy hybridní spolupráce

Studie kvality a dostupnosti internetového připojení

Cisco představuje inovace v oblasti bezdrátových sítí a síťového přístupu

Jak na bezpečný pohyb na internetu

Průzkum Cisco odhaluje zastaralé bezpečnostní technologie firem

Budoucnost inovací a podnikání je spojena s maximálním využitím dat

Metaverzum jako ráj kyberzločinu

Multifaktorová autentizace a biometrie pro přihlašování bez hesel

Jak na bezpečné online vánoční nákupy

Lepší přístup k portfoliu Cisco řešení

Globální index hybridní práce pro HR a technologie

Lidé aktivně sledují ochranu svého soukromí a osobních dat

Klíčové trendy v ohrožení sítí

Neduhy firemních WiFi sítí jsou příležitostí pro hackery

Asynchronní videokomunikace Vidcast

Roste závislost na aplikacích a kvalitních digitálních službách

Závislost ekonomiky na internetu vyžaduje bezpečný, rychlý a spolehlivý přístup pro každého

Nejčastější bezpečnostní rizika při práci na dálku

Inovace hybrídního cloudu Cisco pomáhají urychlit digitální transformaci firem

Cisco Networking Academy na FIT ČVUT

Infrastrukturu pro přenosy NBC z LOH v Londýně zajistí Cisco

Girls in ICT Day 2012

Václav Plevka: český student ve finále inovační soutěže NASA a špiček ze Silicon Valley

BOYD: koncept využívání soukromých zařízení pro přístup k firemním datům

Nový systém TelePresence TX9000 a další inovace Cisco

Evropský týden IT dovedností

Přenos dat při 100gigabitové rychlosti na vzdálenost 3000 km bez nutnosti regenerace signálu

Cisco Expo 2012: zaměřeno na síťové technologie a služby

Inovace platformy Cisco UCS zefektivní provoz datových center

Přepínače Cisco Catalyst a Cisco Nexus nabízí 40 Gb a 100 Gb ethernet

Linksys X2000 a X3000: nové ADSL modem-routery Cisco

Cisco Aironet 3600: nejrychlejší bezdrátová síť a až o 30 % vyšší výkon

VideoSTART.cz: nastartujte podnikové video v soutěži Cisco

Cloud video: Cisco rozšiřuje platformu Videoscape o cloudové služby

Cisco Connect Express: mobilní aplikaci pro správu domácí bezdrátové sítě