"Dříve žádná ochrana spotřebitele neexistovala a člověk se ničeho nedovolal. Bohužel si mnoho lidí myslí, že se v tomto směru nic nezměnilo a že se nelze nikam obrátit, nikde se zeptat nebo se jakkoliv bránit. Zaplať pán bůh za podobné projekty, které vznikají. I kdyby tím jediným sdělením mělo být to, že je možno se bránit v případě, že nedostávám, za co platím. Vzdělávání zejména starší generace v této oblasti je opravdu prospěšné. Mám osobní zkušenost, jednak se svou maminkou, ale i sám za sebe osobně, že naletět je opravdu snadné," říká herec Otakar Brousek ml.
Výhodou nového nástroje NetTest, který provozuje ČTÚ, je možnost tzv. certifikovaného měření, které plně automaticky provede celý proces zjištění kvality internetového připojení s výsledkem v podobě PDF dokumentu, který můžete použít pro případnou reklamaci u poskytovatele služby.
Součástí kampaně je třicetisekundový spot, odvysílaný v České televizi a Českém rozhlasu. Spoty i video vyrobila pro Český telekomunikační úřad agentura FRMOL.
První část kampaně potrvá zhruba do konce listopadu 2021, následně dojde k jejímu vyhodnocení.
Článek ze dne 22. září 2021 - středa
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích
Nevyžádané marketingové hovory
Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221
Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem
Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením
Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství
Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění