logo Český telekomunikační úřad

Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ

Telekomunikační akademie je projekt Českého telekomunikačního úřadu, který slouží ke vzdělávání seniorů v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Od roku 2017 uspořádala již více než stovku přednášek, nyní vydává edukativní videa v novém hávu.

Od svého počátku byl projekt Telekomunikační akademie založen především na osobních přednáškách našich lektorů seniorům - v rámci tzv. univerzit třetího věku, seniorských klubů, spolků, domovů atd. V době pandemie bylo třeba hledat i jiné kanály, jak cílovou skupinu oslovit, a tak vznikla edukativní videa.

Videa jsou nyní v novém hávu - profesionálnější a zaměřená vždy na jeden konkrétní problém. První nové video je na téma reklamace poškozené poštovní zásilky.

"Jsme moc rádi, že Telekomunikační akademii pandemie nepoložila, naopak se podařilo díky novým formátům více se přiblížit širší veřejnosti. Nové video o reklamaci poštovních služeb už opravdu není výhradně pro seniory - myslím si, že např. o krátkých lhůtách k reklamaci veřejnost netuší. Samozřejmě však původní formát osobních přednášek pro dříve narozené zůstává zachován a doufáme, že v tomto školním roce už budeme moci fungovat bez větších omezení," říká Pavla Zichová ze sekce pro ochranu spotřebitele ČTÚ, ředitelka projektu Telekomunikační akademie.

O Telekomunikační akademii

Telekomunikační akademie Českého telekomunikačního úřadu funguje od roku 2017. Za tu dobu jsme uspořádali více než stovku přednášek. Spolupracujeme s domy s pečovatelskou službou, s kluby a domovy seniorů, s komunitními centry.

Přednášíme i v rámci univerzit třetího věku, např. při Univerzitě Karlově, při Vysoké škole báňské v Ostravě či na Kroměřížsku.

Další články k tématům - akademie - pošta - přednášky - reklamace - senior - video - vzdělávání - Pavla Zichová

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 20. září 2021

Další články od Český telekomunikační úřad

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání

Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu

Nabídka zaměstnání