Telekomunikační akademie je projekt Českého telekomunikačního úřadu, který slouží ke vzdělávání seniorů v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb. Od roku 2017 uspořádala již více než stovku přednášek, nyní vydává edukativní videa v novém hávu.
Od svého počátku byl projekt Telekomunikační akademie založen především na osobních přednáškách našich lektorů seniorům - v rámci tzv. univerzit třetího věku, seniorských klubů, spolků, domovů atd. V době pandemie bylo třeba hledat i jiné kanály, jak cílovou skupinu oslovit, a tak vznikla edukativní videa.
Videa jsou nyní v novém hávu - profesionálnější a zaměřená vždy na jeden konkrétní problém. První nové video je na téma reklamace poškozené poštovní zásilky.
"Jsme moc rádi, že Telekomunikační akademii pandemie nepoložila, naopak se podařilo díky novým formátům více se přiblížit širší veřejnosti. Nové video o reklamaci poštovních služeb už opravdu není výhradně pro seniory - myslím si, že např. o krátkých lhůtách k reklamaci veřejnost netuší. Samozřejmě však původní formát osobních přednášek pro dříve narozené zůstává zachován a doufáme, že v tomto školním roce už budeme moci fungovat bez větších omezení," říká Pavla Zichová ze sekce pro ochranu spotřebitele ČTÚ, ředitelka projektu Telekomunikační akademie.
O Telekomunikační akademii
Telekomunikační akademie Českého telekomunikačního úřadu funguje od roku 2017. Za tu dobu jsme uspořádali více než stovku přednášek. Spolupracujeme s domy s pečovatelskou službou, s kluby a domovy seniorů, s komunitními centry.
Přednášíme i v rámci univerzit třetího věku, např. při Univerzitě Karlově, při Vysoké škole báňské v Ostravě či na Kroměřížsku.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 20. září 2021
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká