logo Český telekomunikační úřad

Vánoční a Novoroční provoz v sítích mobilních operátorů

Podle zveřejněných informací zaznamenali mobilní operátoři během Štědrého dne roku 2009 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku pokles počtu zaslaných SMS o 800 tis. na 71,4 mil. SMS.

Z celkového počtu odeslaných SMS zákazníci společností Telefónica O2 a T-Mobile odeslali shodně 27,7 mil. SMS a zákazníci Vodafone 16 mil. SMS).

Celkový počet odeslaných MMS vzrostl ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku téměř dvojnásobně. Za jejich nárůstem stojí především firma Vodafone, jejichž zákazníci si na Štědrý den vyměnili 864 tis. obrázkových MMS a 450 tis. MMS. V rámci mobilní sítě zaznamenala společnost Telefónica O2 15 mil. hovorů a z pevných linek bylo uskutečněno 4 mil. hovorů, z čehož směřovala téměř polovina do zahraničí (nejčastěji volali lidé na Slovensko, do Rakouska, Německa, Itálie, USA, Velké Británie a Maďarska).

Během silvestrovské noci a v prvních hodinách Nového roku meziročně poklesl počet hovorů v mobilních sítích o 700 tis. na 54,3 mil. (z toho bylo uskutečněno přes síť T-Mobile 24,3 mil. hovorů, Telefónica O2 19 mil. a Vodafone 11 mil.).

V rámci vnitrostátní pevné sítě společnosti Telefónica O2 si na Silvestra zavolalo 1,9 mil. lidí a počet hovorů z pevné sítě do zahraničí činil přes 2 mil. (z toho směřovalo nejvíce hovorů do Rakouska). Počet SMS zpráv byl 39,9 mil. (z toho 15,9 mil. T-Mobile, Telefónica O2 15,5 mil. a Vodafone 8,5 mil.).

Celkový počet odeslaných MMS byl 564,5 tis. (z toho T-Mobile 164,5 tis., Telefónica O2 135 tis. a Vodafone 265 tis.), tj. o polovinu více ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Další články k tématům - hovorů - MMS - mobilní - O2 - SMS - T-Mobile - Vodafone

Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 15. ledna 2010

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání