Minulý týden se například na telefonickou poradnu SOS obrátila jedna paní s otázkou, co má dělat, když zaplatila za zboží u internetového obchodu a obchod zboží nedodal a nijak nekomunikuje. Přitom stránky obchodu byly kvalitně provedené a nic nenaznačovalo, že obchod po zaplacení zboží přestane komunikovat a zboží nedodá.
V případě nákupu u obchodu, který ještě není trhem osvědčen jako bezproblémový, doporučujeme před uskutečněním platby, prověření např. telefonickým kontaktem či emailem. Pokud kontakty budou funkční, lze takto míru rizika omezit na přijatelnou mez. U obchodů, kde si spotřebitel není jistý, zda-li obchod je seriózní, např. vzhledem k absenci referencí na internetu a pokud i přesto chce spotřebitel nákup provést u dotyčného obchodu, je vhodnou formou placení za zboží dobírka. Zde spotřebitel neplatí nic dopředu, ale platí až za reálně dodané zboží, které má navíc právo v době převzetí zkontrolovat, zdali je ve shodě s kupní smlouvou.
Jak tedy postupovat, pokud se spotřebitel někdy dostane do podobné situace ? Právník SOS Jiří Žůrek k tomu říká : "Kontaktovat písemnou formou obchod, nejlépe s dodejkou, aby měl spotřebitel doklad o převzetí dopisu. Doporučuji také kontaktování České obchodní inspekce. Pokud žádný z doporučených kroků nepovede k uspokojení spotřebitele, bude muset spotřebitel celou věc řešit soudní cestou".
Článek ze dne 22. října 2008 - středa
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog
Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb
Je bezdrátové připojení bezpečné ?
O2 vyšla vstříc spotřebitelům na základě výzvy SOS
Zájem spotřebitelů o informace roste
Podpořte přijetí antidiskriminačního zákona
Mobilní telefon jako dárek pro dědečka
Videohry také přinášejí nebezpečné návyky do chování hráčů
Zjištěn internetový prodej padělaných hodinek
Čtvrtý ročník soutěže o ceny Velkého Bratra je vyhlášen
Antidiskriminační linka nyní pomáhá také cizincům
Největší problémy s elektronikou