logo

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Na SOS - Sdružení obrany spotřebitelů se obrací desítky spotřebitelů, kteří si u internetového obchodu vybrali zboží, řádně za něj zaplatili, avšak zboží jim již nepřišlo a obchod posléze přestal komunikovat. Zůstali tak bez peněz a bez objednaného zboží.

Minulý týden se například na telefonickou poradnu SOS obrátila jedna paní s otázkou, co má dělat, když zaplatila za zboží u internetového obchodu a obchod zboží nedodal a nijak nekomunikuje. Přitom stránky obchodu byly kvalitně provedené a nic nenaznačovalo, že obchod po zaplacení zboží přestane komunikovat a zboží nedodá.

V případě nákupu u obchodu, který ještě není trhem osvědčen jako bezproblémový, doporučujeme před uskutečněním platby, prověření např. telefonickým kontaktem či emailem. Pokud kontakty budou funkční, lze takto míru rizika omezit na přijatelnou mez. U obchodů, kde si spotřebitel není jistý, zda-li obchod je seriózní, např. vzhledem k absenci referencí na internetu a pokud i přesto chce spotřebitel nákup provést u dotyčného obchodu, je vhodnou formou placení za zboží dobírka. Zde spotřebitel neplatí nic dopředu, ale platí až za reálně dodané zboží, které má navíc právo v době převzetí zkontrolovat, zdali je ve shodě s kupní smlouvou.

Jak tedy postupovat, pokud se spotřebitel někdy dostane do podobné situace ? Právník SOS Jiří Žůrek k tomu říká : "Kontaktovat písemnou formou obchod, nejlépe s dodejkou, aby měl spotřebitel doklad o převzetí dopisu. Doporučuji také kontaktování České obchodní inspekce. Pokud žádný z doporučených kroků nepovede k uspokojení spotřebitele, bude muset spotřebitel celou věc řešit soudní cestou".

Další články k tématům - SOS - internetové obchody - zboží - Jiří Žůrek

Článek ze dne 22. října 2008 - středa

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc