logo

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

Sdružení obrany spotřebitelů vytvořilo přehled kontaktních linek společností, poskytujících telekomunikační služby. Zároveň na základě získaných dat oslovilo jednotlivé subjekty s žádostí o vyjádření, pokud společnost neposkytovala zelené linky pro reklamace, či poskytovala zelené linky pouze zájemcům o nové služby.

Na SOS se v poslední době obrátilo několik spotřebitelů s velmi podobným problémem. Pokud měli zájem o nové služby některého z telefonních operátorů, měli ve většině - kromě tří operátorů, účtujících si téměř vše - k dispozici zelenou linku. Avšak pokud již vznikl nějaký problém se službou, reklamaci, či měli jiný dotaz, nezbývalo jim, než kontaktovat linku určenou pro zákazníky společnosti. Tyto linky však u šesti operátorů znamenají linku placenou. Ať již "barevnou" či jinak "zvýhodněnou".

Nadpoloviční většina operátorů nás však v tomto průzkumu mile překvapila jednak rozsahem dostupnosti svých kontaktních center (často nonstop, popř. široký rozsah doby dostupnosti) a zejména pak možností kontaktu na svých zelených linkách.

"Tento přístup ke spotřebitelům považujeme za velmi vstřícný a přátelský. Operátoři, poskytující telefonní služby, by měli užívání zelených linek považovat podle našeho názoru za minimální standard." uvádí mluvčí SOS Ivana Picková.

Při reklamaci může spotřebitel dle § 598 Občanského zákoníku požadovat úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Avšak je otázkou, zda-li operátor reklamaci uzná a zda-li bude tyto náklady považovat za nutné. Bohužel v nemalém počtu případů se setkáváme s postojem firmy, kdy reklamaci neuzná – náklady nemá spotřebitel nárok požadovat - avšak ve svém vyjádření uvede, že v rámci zkvalitňování služeb zákazníkům vyřeší stížnost kladně. To znamená přiznání podstaty reklamace, ale již právě ne nákladů.

Všem operátorům, kteří poskytují barevné linky pro kontakt spotřebitelů, jsme poslali výzvu ke zkvalitnění poskytování služeb spotřebitelům. Doufáme, že tato výzva se setká s pochopením a vstřícností ze strany operátorů, a to i přesto, že operátoři nemají zákonnou podmínku zelené linky pro spotřebitele poskytovat.

Další články k tématům - zelena linka - Ivana Picková - SOS - reklamace - telefonní operátor

Článek ze dne 10. října 2008 - pátek

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc