Na SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, o.s. se obrací stále více nespokojených cestujících, kteří vyjadřují nesouhlas s tím, že roční kupon na pražskou hromadnou dopravu je vázán na pořízení karty opencard bez jakékoli alternativy a aniž by byla nejdříve odzkoušena funkčnost systému v praxi na méně významném jízdném, než je roční kupon. Také poukazují na některá sporná ustanovení v podmínkách pro vydávání a využívání karty opencard (dále jen „podmínky), které jsou nedílnou součástí žádosti o vydání karty.
S prvním sporným bodem se cestující setkají již při vyplňování žádosti o vydání karty, na které je automatický souhlas cestujícího se zasíláním obchodních sdělení týkajících se systému opencard, aniž by měl cestující na výběr zvolit ano/ne. "Pokud cestující si nepřeje takovéto zasílání, doporučujeme přeškrtnout toto ustanovení a tím vyjádřit nesouhlas," doporučuje právník SOS Jiří Žůrek.
"Podmínky obsahují navíc některá další problematická ustanovení. Například omezení odpovědnosti za škodu vzniklou porušením povinností podle podmínek na částku Kč 5 000,-, což není v souladu s platnou legislativou upravující náhradu škody a uživatelům karty doporučujeme žádat náhradu škody v plném rozsahu podle platné legislativy," dodává právník SOS.
"Za velmi sporné považuje SOS – Sdružení obrany spotřebitelů ustanovení o právu opencard nevydat. V podmínkách se tvrdí, že správce je oprávněn nevydat kartu, a to i bez udání důvodu. S ohledem na to, že lidé žijící či pracující v Praze, kteří si chtějí pořídit roční kupon, nemají jinou alternativu, považuje SOS tuto podmínku za naprosto neudržitelnou," dodává mluvčí SOS Ivana Picková.
Z těchto důvodů se SOS obrátilo dopisem na pražský magistrát s připomínkami k danému projektu.
Článek ze dne 5. listopadu 2008 - středa
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Opencard s problémy
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog
Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb
Je bezdrátové připojení bezpečné ?
O2 vyšla vstříc spotřebitelům na základě výzvy SOS
Zájem spotřebitelů o informace roste
Podpořte přijetí antidiskriminačního zákona
Mobilní telefon jako dárek pro dědečka
Videohry také přinášejí nebezpečné návyky do chování hráčů
Zjištěn internetový prodej padělaných hodinek
Čtvrtý ročník soutěže o ceny Velkého Bratra je vyhlášen
Antidiskriminační linka nyní pomáhá také cizincům
Největší problémy s elektronikou