logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Ani podle Krajského soudu v Ostravě nemusí Jan Dohnal platit společnosti Telefonica zhruba 60 tisíc korun za spojení, které v roce 2005 během noci opakovaně vlivem speciálního viru navazoval jeho počítač. Soudce Čestmír Matěj v pátek potvrdil původní názor okresního soudu v Ostravě.

"Žalobce nebyl poučen o všech rizicích používání internetu," zdůvodnil soudce svůj verdikt. Právník telefonní společnosti Josef Kratina zatím nevylučuje, že Telefonica podá dovolání Nejvyšší u soudu.

Případ se táhne už od roku 2005, kdy se dvaadvacetiletý syn manželů Dohnalových Petr, v té době student informační technologie, v bytě svých rodičů večer řádně odpojil od internetu. V té chvíli v počítači podle počítačových expertů zaúřadoval tzv. dialer a opakovaně se spojil počítač s poskytovali drahých služeb po celém světě. Jen co jednomu spojení vypršel automatický časový limit chránící zákazníka, realizoval vzápětí další. Už ráno se Dohnalovi telefonicky dověděli, že provolali bez DPH 57 tisíc korun. "Nejprve jsme celou záležitost reklamovali, pak jsme se obrátili na Český telekomunikační úřad. Tam nás odkázali na soud a zcela nový paragraf, který do té doby nikdo nepoužil," uvedla Vladimíra Dohnalová.

"Nový paragraf upravuje žaloby proti rozhodnutí správních úřadů, v tomto případě telekomunikačního úřadu, který stížnost Dohnalových odmítl jako neoprávněnou," řekla právní zástupkyně Jana Dohnala Dagmar Soukenková . Proti rozhodnutí okresního soudu, který zprostil Dohnala povinnosti platit noční činnost počítače a uložil firmě Telefonica uhradit náklady soudu i protistrany, se společnost odvolala. Tento i další podobné kauzy však firmu donutily, aby později větší technické zabezpečení sama zajistila a své klienty před podobnými případy varovala.

"Ráda bych touto cestou poděkovala pracovníkům SOS za rady, které mi prostřednictvím webových stránek i osobní angažovaností vždy poskytli a to konkrétně paní Marcela Reichelová koordinátora z ostravské pobočky a Tomáš Liškutin, specialista na telekomunikace, který mi vždy ochotně v této oblasti radil". "Poděkovat bych chtěla také ombudsmanovi panu Motejlovi, který se vyjádřil za obranu spotřebitele. Pokud nebudu mít v ruce papír o ukončení sporu, nebudu klidně spát, ale mám naději, že spravedlnost existuje." řekla V.Dohnalová.

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne pondělí 8. září 2008

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc