Její výpověď však Telefónica O2 neakceptovala vzhledem k ustanovení ve Všeobecných obchodních podmínkách O2. Předmětná praxe byla podle názoru SOS nekalou obchodní praktikou ve smyslu § 5 zákona o ochraně spotřebitele, jelikož Telefónica O2 uváděla údaj, který mohl uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užíván. Přestože byl ve smlouvě uveden počet měsíců 24, ve skutečnosti byla doba závazku díky kombinaci podmínek O2 delší.
Spotřebitel tak fakticky musel za služby O2 platit po dobu minimálně 25 až 26 měsíců. SOS - Sdružení obrany spotřebitelů zaslalo proto společnosti Telefónica O2 výzvu, aby se zdržela protiprávního jednání a při úpravě spotřebitelských smluvních vztahů dbala v souladu s § 43 občanského zákoníku na odstranění všeho, co by mohlo vést ke vzniku sporů.
"Spotřebitel by měl mít podle názoru SOS možnost smlouvu vypovědět tak, aby nemusel proti své vůli využívat a platit služby, o které již nemá zájem a které jsou nad rámec úvazku vyplývajícího ze Speciální nabídky," říká Tomáš Liškutín, který se v SOS zabývá telekomunikační problematikou.
Společnost Telefónica O2 předmětné ustanovení svých Všeobecných podmínek v uplynulých týdnech posoudila ve všech souvislostech a dospěla k názoru, že je třeba provést úpravu ve smyslu podnětu SOS. Změna byla skutečně provedena a nyní mohou spotřebitelé podávat výpovědi (a O2 je považuje za platné) v průběhu smluvního vztahu, samozřejmě bez smluvní pokuty, pokud tento vztah skončí před uplynutím výpovědní lhůty.
Dobrá zpráva pro spotřebitele - od této chvíle tedy 24 znamená skutečně 24 !
Článek ze dne 8. srpna 2008 - pátek
Nový program pro bezpečnější internet
Nesouhlas s postojem Magistrátu
Vánoční nákupy z pohodlí domova
Reklama na ploché televizory je často zavádějící
Jak reklamovat telekomunikační služby
Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí
Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů
České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky
Test internetových obchodů 2008
T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun
Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2
Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog
Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb
Je bezdrátové připojení bezpečné ?
O2 vyšla vstříc spotřebitelům na základě výzvy SOS
Zájem spotřebitelů o informace roste
Podpořte přijetí antidiskriminačního zákona
Mobilní telefon jako dárek pro dědečka
Videohry také přinášejí nebezpečné návyky do chování hráčů
Zjištěn internetový prodej padělaných hodinek
Čtvrtý ročník soutěže o ceny Velkého Bratra je vyhlášen
Antidiskriminační linka nyní pomáhá také cizincům
Největší problémy s elektronikou