logo Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Rekordy poradenství SOS spotřebitelům přes internet a telefon

Sdružení obrany spotřebitelů zaznamenalo v uplynulých dnech v poradenské činnosti dva rekordy – za uplynulý měsíc zodpověděli poradci na 1100 dotazů v internetové poradně na www.spotrebitele.info a v pondělí 10. září se dovolalo na poradenskou linku 100 spotřebitelů ...

SOS provozuje poradenskou linku SOS 900 08 08 08 (8 Kč/min) od léta 2002 a internetovou poradnu od roku 2003. Rady po internetu či v osobních poradnách poskytuje SOS zdarma.

Poradenská činnost patří k pilířům aktivit Sdružení obrany spotřebitelů ČR. SOS provozuje 17 osobních poraden po celé republice (viz přiložená mapka), od léta 2002 funguje poradenská linka SOS po telefonu 900 08 08 08 (tarif 8 Kč za minutu) a s rozvojem internetu roste zájem i o internetové poradenství.

"Jeho výrazný růst jsme zaznamenali v uplynulé roce, když naši poradci zvládli odpovědět po internetu 8 000 dotazů, z celkového počtu více než 34 000 otázek spotřebitelů, se kterými se na nás obrátili," zdůrazňuje Ivana Picková, mluvčí SOS. "Nárůst zájmu spotřebitelů o poradenství vůbec roste, už nyní se ukazuje, že ve srovnání s uplynulým rokem, kdy jsme zaznamenali nárůst o více než 100 procent, v letošním roce číslo opět vzroste," bilancuje čísla za osm měsíců letošního roku Picková.

Velký zájem mají spotřebitelé o poradenskou linku SOS po telefonu. "Byť je to jediná zpoplatněná forma poradenství, lidé využívají její operativnosti, když zavolají přímo z obchodu nebo nějaké provozovny a zjišťují, zda tvrzení prodávajícího jsou v souladu se zákonem nebo se ptají na svá práva v dané situaci," vysvětluje výhody linky tisková mluvčí SOS a dodává: „Poradci si naopak pochvalují, že i díky dílčímu zpoplatnění spotřebitelé mluví k věci a běžná rada trvá přibližně 3,5 minuty.“

Na placené lince SOS, která je v provozu s poradcem každý pracovní den od 8 do 17 hodin a v automatickém režimu mimo tyto hodiny, zodpověděli v loňském roce poradci více než 13 tisíc dotazů spotřebitelů a dá se předpokládat, že toto číslo bude v letošním roce opět překročené. Z celkové částky hovorného získává SOS menší část, která bohužel ani nepokrývá celkové náklady na provoz poradny. Ta je tak možná zejména díky podpoře od Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

Na webových stránkách www.spotrebitele.info najdou lidé nejen Poradnu, ale mají možnost získat informace o firmě, s níž například chtějí uzavřít smlouvu o provedení práce, cestovní kanceláři, s níž chtějí jet na zájezd, nebo o obchodníkovi, u kterého chtějí nakupovat atd. To vše najdou v databázi spotřebitelských zkušeností.

Bez zadání vlastního dotazu se mohou spotřebitelé také podívat, jaké otázky jsou nejčastější a možná, že už tady najdou odpověď na svůj dotaz a nemusí čekat 10 dní na odpověď z poradny. Server obsahuje řadu dalších informací, včetně možnosti získat výhodný členský balíček.

Článek Sdružení obrany spotřebitelů ČR ze dne čtvrtek 13. září 2007

Další články od Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nakupujeme a prodáváme přes internet

Srovnání mobilních telefonů pro seniory

ČOI radí, jak na nákup nového mobilního telefonu

Jak se osvědčil mobil Apple iPad ?

První SMS podatelna je na Praze 6

Jak vybírat bezpečný a spolehlivý online obchod ?

Karta pomoci pomáhá záchranářům

Internetové Vánoce 2009

Nové informace k downloads-portal.sk

Nová pravidla EU pro přístup k internetu

Projekt OpenCard se prodražuje

SOS k downloads-portal.sk

Telekomunikační balíček před schválením v EU

Ceny zboží na internetu padají

Co přinese nový zákon o platebním styku ?

Virtuální procházka a ochrana soukromí

EU si posvítila na internetové obchody s elektronikou

Případy explodujících iPhonů

Jsou vyhledávače cen zboží na webu k užitku ?

Má ekologický mobil budoucnost ?

Pozor na formuláře na inzerci v katalogu

Facebook vládne světem

Odbavení na letišti přes mobil

Při brouzdání z mobilu buďte opatrní

Odborné semináře pro podnikatele

Nabíječky baterií pro mobilní telefon

Chcete umět dobře fotit ?

Antivir nestačí na bezpečnost PC

Je nutné posílit bezpečnost internetu

Kdy je uzavřena spotřebitelská smlouva přes internet

Hračky na rádiové ovládání mohou být rušivé

Pozor na Český telefonní seznam

Internetové aukce

Nový program pro bezpečnější internet

Nesouhlas s postojem Magistrátu

Vánoční nákupy z pohodlí domova

Reklama na ploché televizory je často zavádějící

EURANET na internetu

Projekt Corenet

Opencard s problémy

Jak reklamovat telekomunikační služby

Obezřetnost při nákupu přes internet se vyplatí

Průzkum dostupnosti zelených linek u telefonních operátorů

České radiokomunikace a jejich péče o zákazníky

Test internetových obchodů 2008

T-Mobile zaslal zákazníkům omylem několik tisíc korun

Rodina vyhrála spor s Telefónicou O2

Rádi komunikujete ? Založte si vlastní blog

Rušení poštovních poboček znamená omezení služeb

Spamy nás otravují stále víc