logo dTest, o.p.s.

Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu

Než řekneš ANO - to je nová online interaktivní hra, která pomáhá překonávat nástrahy související s bezpečností přístupových hesel, nakupováním v e-shopu nebo komunikací na sociálních sítích. Na internetu hrozí nástrahy, které si lidé mnohdy ani neuvědomují a zneužití osobních údajů je přitom čím dál častější.

Princip webové hry je jednoduchý - do děje hráč zasahuje tak, že činí ze svého pohledu nejlepší z nabízených rozhodnutí.

"GDPR posílilo práva spotřebitelů, ale nenaučilo je správnému chování a ostražitosti. Lidé často nevědí, jak mít své údaje pod kontrolou a jak jednat, když jsou jejich práva porušena. S online hrou si hravou formou osvojíte pravidla bezpečného chování na internetu, abyste se nestali oběťmi vydírání nebo zneužití osobních dat. Ve hře na sebe berete role snoubenců, kteří plánují svatbu a řeší řadu běžných situací. Práva spotřebitelů se díky hře přesunou z teoretické roviny GDPR do praxe a vyzkouší si, jak využít právo na odstranění online obsahu, který je poškozuje. Dále se dozví, jak odhalit podvodný e-mail nebo jak se nenechat okrást kyberzločinci," popisuje hru Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Hru připravila nezisková organizace dTest ve spolupráci s Evropskou spotřebitelskou organizací BEUC online.

Další články k tématům - BEUC - bezpečnost - email - eshop - GDPR - hra - kyberzločin - Lukáš Zelený

Článek dTest, o.p.s. ze dne středa 16. ledna 2019

Další články od dTest, o.p.s.

Co nám skutečně říká cookie lišta

Manipulativní techniky v mobilních hrách mohou být nebezpečné

Spotřebitelé za výhodnější ceny často platí svými osobními údaji a soukromím

Úskalí personalizované reklamy a obsahu v online prostředí

Souhlas s použitím cookies nebo zaplať!

Digitální obsah a služby ve vztahu ke spotřebiteli

Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR

DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb

Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta

Ne děravé regulaci umělé inteligence

Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů

Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů

Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním

Jak reklamovat digitální obsah

Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné

Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR

Nástrahy mobilních plateb

Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu

Pozor na podvody na Facebook Marketplace

Umělá inteligence z pohledu spotřebitele

Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty

Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies

Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy

Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování

Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS

Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR

Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení

Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu

Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel

Dva roky s GDPR

Test antivirů pro Windows a macOS

Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy

Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů

Jak vybrat správný e-shop a nespálit se

Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů

Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu

Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR

Bezpečné platby na internetu

Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů

Pokuste se změnit trh s mobilními tarify

Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná

Výzva operátorům ke změně cenové politiky

Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?

Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU

Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU

T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty

Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4

Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky

O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb