Než řekneš ANO - to je nová online interaktivní hra, která pomáhá překonávat nástrahy související s bezpečností přístupových hesel, nakupováním v e-shopu nebo komunikací na sociálních sítích. Na internetu hrozí nástrahy, které si lidé mnohdy ani neuvědomují a zneužití osobních údajů je přitom čím dál častější.
Princip webové hry je jednoduchý - do děje hráč zasahuje tak, že činí ze svého pohledu nejlepší z nabízených rozhodnutí.
"GDPR posílilo práva spotřebitelů, ale nenaučilo je správnému chování a ostražitosti. Lidé často nevědí, jak mít své údaje pod kontrolou a jak jednat, když jsou jejich práva porušena. S online hrou si hravou formou osvojíte pravidla bezpečného chování na internetu, abyste se nestali oběťmi vydírání nebo zneužití osobních dat. Ve hře na sebe berete role snoubenců, kteří plánují svatbu a řeší řadu běžných situací. Práva spotřebitelů se díky hře přesunou z teoretické roviny GDPR do praxe a vyzkouší si, jak využít právo na odstranění online obsahu, který je poškozuje. Dále se dozví, jak odhalit podvodný e-mail nebo jak se nenechat okrást kyberzločinci," popisuje hru Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Hru připravila nezisková organizace dTest ve spolupráci s Evropskou spotřebitelskou organizací BEUC online.
Článek dTest, o.p.s. ze dne středa 16. ledna 2019
Co nám skutečně říká cookie lišta
Manipulativní techniky v mobilních hrách mohou být nebezpečné
Spotřebitelé za výhodnější ceny často platí svými osobními údaji a soukromím
Úskalí personalizované reklamy a obsahu v online prostředí
Souhlas s použitím cookies nebo zaplať!
Digitální obsah a služby ve vztahu ke spotřebiteli
Zpracování osobních údajů na Facebooku a Instagramu není v souladu s GDPR
DSA přináší nové povinnosti poskytovatelům online zprostředkovatelských služeb
Nekalé obchodní praktiky společnosti Meta
Ne děravé regulaci umělé inteligence
Umělá inteligence přináší otázky i v oblasti ochrany osobních údajů
Umělá inteligence a její dopady na ekonomické chování spotřebitelů
Řešení stížnosti na WhatsApp orgány EU je pro spotřebitele zklamáním
Jak reklamovat digitální obsah
Uzavírání smluv výhradně po telefonu již není možné
Akt o datech z hlediska práv spotřebitelů a GDPR
Nová pravidla upravují regulace pro sdílení videoobsahu
Pozor na podvody na Facebook Marketplace
Umělá inteligence z pohledu spotřebitele
Kdy a jak se vyplatí jít do předplacené telefonní karty
Jak spotřebitelé a obchodníci žijí s cookies
Datové schránky s fikcí doručení i v komunikaci soukromé povahy
Negativní dopady současného modelu cílené reklamy založené na sledování
Test 25 antivirů pro Windows a 11 pro macOS
Vaše osobní údaje na internetu v kontextu s GDPR
Jak reklamovat nekvalitní internetové připojení
Jak na bezpečné platby za online nákupy na e-shopu
Při změně operátora se snažte dodržet pár dobrých pravidel
Test antivirů pro Windows a macOS
Dozorový úřad DPC vyšetřuje stížnost na Google kvůli sledování polohy
Fotografie z mobilů svou kvalitou často předčí snímky z levných kompaktů
Jak vybrat správný e-shop a nespálit se
Stále drahá data i volání českých mobilních operátorů
Online hra poradí, jak chránit osobní data na internetu
Nekalé praktiky pro sledování polohy uživatelů jsou v rozporu s GDPR
Jak se studenti vyznají džungli smluv českých mobilních operátorů
Pokuste se změnit trh s mobilními tarify
Nové tarify T-Mobile a Vodafone uživatele nenadchnou
Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Polsku jsou ale extrémně levná
Výzva operátorům ke změně cenové politiky
Budeme mít férové operátory i ceny za mobilní služby?
Jak to bude fungovat po zrušení roamingových poplatků v EU
Mobilní služby v Česku jsou nejdražší v EU
T-Mobile vyhrožuje exekucí a posílá vymahače pro neoprávněně sjednané pokuty
Kauza O2 ve věci jednostranné změny smlouvy se vrací Obvodnímu soudu pro Prahu 4
Firmy stále používají v komunikaci se zákazníky drahé telefonní linky
O2 se snaží zbavit zákazníka, který reklamuje zdražení jeho služeb