Stávající poskytovatel spolu s novým pak provede všechny nezbytné kroky tak, aby mohla být smlouva ukončena a služba aktivována u nového poskytovatele v požadovaném termínu - nejpozději do dvou pracovních dnů od okamžiku, kdy přejímající poskytovatel informuje opouštěného.
Tuto zásadní změnu přináší novela zákona o elektronických komunikacích, účinná od 1. 4. 2020, která tak výrazně zjednodušuje a zrychluje přenos čísla při změně poskytovatele pevných i mobilních telefonních služeb.
Dnem 1. 4. 2020 také nabylo účinnosti novelizované opatření obecné povahy č. 10, které upravuje podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a zásady pro účtování ceny mezi podnikateli.
Celková lhůta pro přenesení telefonního čísla se odvíjí od okamžiku, kdy zájemce o přenesení kontaktuje svého vybraného nového poskytovatele. Od té chvíle běží lhůta jednoho pracovního dne, ve které musí přejímající poskytovatel informovat opouštěného, a během následujících dvou pracovních dnů musí být zajištěny všechny úkony, potřebné k přenesení telefonního čísla.
Následující pracovní den je pak ukončen smluvní vztah s opouštěným poskytovatelem a dochází k deaktivaci služby poskytované u opouštěného poskytovatele a aktivaci u přejímajícího poskytovatele.
Platí přitom, že v případě, kdy po uplynutí lhůty dvou pracovních dnů následuje víkend či svátek, bude služba poskytována opouštěným poskytovatelem až do následujícího pracovního dne, kdy číslo aktivuje přejímající poskytovatel služby.
Příklad celého procesu:
Nastavené lhůty se aplikují i na případ, kdy dojde k ukončení smlouvy nebo její výpovědi, a teprve následné žádosti přejímajícího o přenesení svého telefonního čísla.
Potom v případě, kdy smlouva s opouštěným poskytovatelem skončí dříve, než uplynou předepsané lhůty pro zajištění přenositelnosti, může dojít k přerušení poskytování služby.
Typicky k tomu dojde v případě, kdy účastník požádá o přenesení až v samotném závěru výpovědní lhůty ze smlouvy (např. jeden den před ukončením smlouvy).
Článek ze dne 23. dubna 2020 - čtvrtek
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích
Nevyžádané marketingové hovory
Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221
Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem
Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením
Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství
Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění