V případě podpisu smlouvy na pobočce operátora přichází spotřebitel o právo možnosti odstoupení od smlouvy do 14 dnů, které je garantováno ze zákona. Tato ochrana se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku - např. po telefonu nebo prostřednictvím internetu.
Změna tarifu či navýšení ceny stávajícího je změnou, ke které mohou poskytovatelé přistoupit za přesně stanovených podmínek. O změně musí být účastník operátorem předem informován.
V případě změny podstatných náležitostí (např. změna tarifu, nebo jeho ceny) má poskytovatel povinnost informovat účastníka sjednaným způsobem o jeho možnosti ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez sankce.
ČTÚ eviduje i stížnosti na to, že se zaměstnancem poskytovatele na pobočce byla uzavřena jiná smlouva, než jakou požadovali.
Z těchto důvodů ČTÚ opakovaně apeluje na veřejnost, aby při uzavírání smlouvy na pobočce zbytečně nespěchali, nejednali pod nátlakem a pečlivě si prostudovali dokumenty, které jsou jim předkládány k podpisu, minimálně aby si ověřili název tarifu, délku závazku, je-li sjednáván a cenu objednané služby.
Objevila se i stížnost na to, že stěžovatel vyjednával na pobočce změnu smlouvy, následně však podle došlého vyúčtování zjistil, že namísto nově změněné smlouvy s ním byla uzavřena smlouva nová a původní byla ponechána v platnosti.
V několika případech rovněž stěžovatelé poukazovali na to, že jim nebylo umožněno ve 14denní lhůtě od uzavření smlouvy na provozovně od smlouvy odstoupit.
Zákon garantuje právo spotřebitele do 14 dnů od smlouvy odstoupit pouze u smluv uzavřených na dálku (po telefonu, po internetu) nebo mimo prostory obvyklé k podnikání. Pokud spotřebitelé uzavřou smlouvu na pobočce poskytovatele, ze zákona toto právo nemají.
Je však možné, aby se poskytovatel k obdobnému právu zavázal smluvně - může se jednat o systém různých garancí spokojenosti, období pro seznámení se se službou apod.
V tomto případě ale doporučujeme prostudovat smluvní podmínky poskytovatele, zda právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě poskytuje i pro smlouvy uzavřené v kamenné pobočce.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne úterý 4. září 2018
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami